דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות בנקאיות והעסקים הקטנים 

מאת    [ 04/06/2015 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2326 פעמים ]

מכל סך ההלוואות לעסקים הקטנים והבינוניים במשק, ההלוואות מהבנק הן הרוב המכריע. עסקים קטנים ובינוניים מגייסים כמעט את כל ההלוואות שלהם דרך הבנק, וזה בדיוק איך שהבנקים אוהבים זאת. למרות שבמשק הישראלי ישנם מגוון מקורות המציעים הלוואות לעסקים, כגון קרנות סיוע לעסקים, חברות כרטיסי אשראי, קרנות השתלמות וחברות פיננסים פרטיות, העסקים הקטנים תמיד מעדיפים לבדוק קודם כל עם סניף הבנק שלהם.

אז מאוד נכון שהבנקים שומרים על קשר הדוק עם הלקוחות שלהם, ואף עושים מאמצים לגייס כל הזמן לקוחות חדשים. ונכון שתמהיל המוצרים של הבנקים מגוון בהרבה משאר מקורות המימון העסקיים, אך כמו לכל דבר, ישנם יתרונות וחסרונות בגיוס הלוואות בנקאיות.

לגיוס הלוואות בנקאיות יש מספר יתרונות שקורצים לעסקים קטנים. דבר ראשון, עסקים קטנים מגייסים יותר הלוואות בנקאיות כי פסיכולוגית הרבה יותר נוח להם להתנהל מול גורם אחד בכל האשראי העסקי שלהם. בעלי עסקים רבים לא חושבים שהם יכולים להתמודד עם גיוס במקביל ממספר מקומות ובכך שכל האשראי שלהם יושב באובליגו בנקאי אחד זה הרבה יותר נוח להם לנהל. 

היתרון השני שמצודדים בו העסקים הקטנים הוא שהעסקים הקטנים מרגישים שהם מקבלים יחס יותר אישי ומבין מסניף הבנק שלהם, בשונה מחברות כרטיסי אשראי וחברות פיננסיים פרטיות. ההכרה של פקיד הבנק והקשר הישיר מול מנהל הבנק נותנים להם שקט נפשי שמישהו דואג להם.

בנוסף, הרבה יותר קל לעסקים קטנים לגייס הלוואה דרך הבנק. התשתית של הבנק מאוד מהירה בנוגע לעסקים קיימים. לבנק יש כבר מידע רב על העסק ויכול להעריך במהירות את האופציות של אשראי שהוא יכול להעניק לעסק, זה הופך את כל התהליך להרבה פחות מסובך..

אך חשוב להבין שלגיוס הלוואות בנקאיות יש גם חסרונות מסוימים שרצוי להכיר. קודם כל, תנאי ההלוואה שהעסק מקבל הם לא בהכרח תנאי הלוואה נוחים. יש תפיסה כזאת בקרב עסקים קטנים שהבנק בא לטובת העסק וזה לא נכון. מתן הלוואות בנקאיות הוא מאוד פרטי ומשתנה מעסק לעסק ומשתנה בהתאם לתזמון קבלת ההלוואה. יכול בהחלט להיות שלגייס הלוואה מהבנק זה לא עניין נוח. חשוב גם לזכור שהבנקים הם ארגונים שהמטרה שלהם היא לעשות רווח. הרווח שלהם הוא שיעור הריבית ולכן כעיקרון הם ירצו תמיד לתת הלוואה בריבית גבוהה יותר.

הקשר ההדוק בין הבנק לעסק יכול להיות חרב פפיות. מצד אחד הבנק מאוד קשוב לצרכים של העסק ויכול להעניק לו פתרון מהיר של הלוואות לעסקים, אך מצד שני, הקשר ההדוק הזה מטעה הרבה פעמים עסקים והם מגייסים הלוואות לא נוחות. לפעמים יש אלטרנטיבות טובות יותר לעסקים לגיוס הלוואות לא דרך הבנק ולכן חשוב לא להסתמך רק על הבנקים בתור גורם מימון.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
מומחים בגיוס הלוואות לעסקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב